Как да спите добре, когато сте стресирани?

DenNews.bg
05.05.2022
размер на текста:

 Още една безсънна нощ, прекарана в безпокойство и въртене, докато се взирате в тавана? Стресът и тревожността често могат да Ви попречат да се наспите добре, и тялото Ви няма да успее да се възстанови.

Много хора страдащи от тревожност имат проблеми със съня, но е трудно да се диагностицира истинската причина. Често хората си правят заключение, че имат проблеми със съня, защото са тревожни, или се чувстват тревожни, защото не могат да наспят. Всъщност отговорът може да бъде и двете. Факт е, че стресът и тревожността могат да причинят проблеми със съня или да влошат вече съществуващите. Недоспиването влияе на настроението Ви, може да допринесе за раздразнителност и понякога депресия. По време на различни етапи на съня мозъка изпълнява жизненоважните функции, които Ви карат да се чувствате отпочинали и енергични, и които Ви помагат да учите и да изграждате спомени.

Ето няколко съвета, които да Ви помогнат да постигнете добра „хигиена на съня“ и да успеете да успокоите както тялото си, така и ума:

1. Създайте си навици. Старайте се да си лягате и да се събуждате по едно и също време всеки ден, дори през уикендите.

2. Успокойте се. Малко преди лягане опитайте стратегия за релаксация, която включва концентрация, дълбоко дишане или медитация. Доказано е, че това ще Ви помогне да увеличите времето и качеството на съня.

3. Изключете екраните по-рано. Синята светлина излъчвана от цифрови устройства – включително телевизори, телефони, лаптопи и таблети – може да обърка вътрешния часовник на тялото Ви. Избягвайте ги поне 30 минути преди лягане. Ако се чудите как да замените тези екрани, вземете любима книга. Намирането на начин за успокояване, който не включва технологии, може да помогне за справяне със стреса и подобряване качеството на съня.
4. Вземете гореща вана или душ, за да се отпуснете. Преминаването от топлата баня в по-хладната спалня ще доведе до понижаване на телесната ви температура, което ще Ви накара да се чувствате сънливи.

5. Бройте овце ????. Може да звучи малко глупаво, но работи. Причината е, че когато държите мозъка си фокусиран върху едно нещо, това Ви помага да изключите захранването. Можете също да опитате да се съсредоточите върху дишането си, като съзнателно поемате дълбоки вдишвания и издишвания, докато се почувствате по-спокойни.

6. Избягвайте кофеина, алкохола, обилните хранения, храни, които предизвикват киселини и пиенето на много течности няколко часа преди лягане.

7. Тренирайте редовно. Упражненията и физическата активност са чудесно средство за облекчаване на стреса и е доказано, че подобрява качеството на съня, особено при хора страдащи от безсъние. Но се уверете, че по-интензивните тренировки не са непосредствено преди времето за лягане. Опитайте се да тренирате поне три часа, преди да си легнете.

8. Решавайте проблемите си по-рано през деня. Когато умът Ви се натоварва с притеснения, докато се опитвате да заспите е почти невъзможно да се унесете. Планирайте повече време през деня, за да обмисляте проблемите и се опитайте да се лишите от тези мисли преди лягане. Написването на списък със задачи и планирането в ежедневието за вземането на решения, може да бъде здравословен начин да се справите със стреса и да предотвратите това да бъде пречка на съня по-късно.

9. Пийте билков чай. Лайката и други билкови чайове могат да помогнат за отпускане и успокояване на тялото, което може да улесни заспиването. Опитайте се да го превърнете в рутина и да го съчетаете с добра книга и Ви гарантираме, че ще постигнете добри резултати още през първите дни.

10. Уверете се, че матрака Ви е удобен. Често проблемите със съня идват и от неудобен матрак. Нормално е да не може да се наспи човек, когато изпитва постоянни болки в гърба и шията, които често са причинени от неудобен матрак.

Ако имате проблеми със заспиването 20 минути след изключване на осветлението (или ако се събудите и не можете да заспите отново след 20 минути), станете от леглото и направете нещо релаксиращо, докато не се почувствате сънливост - като тази чаша чай в съчетание с книга.
Прочетете още съвети и мнения за матраци
 

 

Най-четено

Темите от "Любопитно"

Етикети