Мобилен оператор заблуждава по-възрастни хора да сключват договори извън търговски обект, без да им предоставя пълна информация за услугите, които ще получат срещу месечната такса. Това обяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, цитиран от БНР.
Проверката на комисията до момента е установила, че търговецът не е изпълнил коректно задължението си за предоставяне на пълна информация за условията на сделката при сключването на договора. На вниманието на клиентите се предоставял много изгоден пакет с дадено наименование, но не и достатъчно детайлна информация какво включва той. По този начин потребителят заплаща месечна такса, но не става ясно какво може да ползва в рамките й, обясни Маргаритов.
Той подчерта, че при сключването на т.нар. договори извън търговски обект законът дава специална защита на потребителите. Причината за това е по-специфичният начин на взаимодействие между двете страни при този способ за продажба.
Шефът на КЗП разясни, че още преди сключването на договора търговецът е длъжен да информира клиента за името си и координатите си за връзка. След това трябва да предостави данни за основните характеристики на стоките и услугите, които предлага. Той трябва да даде информация и за всички условия по сделката като цена, начин на плащане, изпълнение и срок на договора.
Потребителят трябва да получи информация и за това, че в 14-дневен срок от сключването на договора има право да се откаже от него. Ако търговецът не го е уведомил предварително за това негово право, в този случай срокът се удължава на година и 14 дни. В случай, че ще го стори впоследствие, но не по-късно от година, след като договорът е подписан, потребителят може да се откаже от сделката до 14 дни, след като получи тази информация.
От КЗП обръщат внимание, че законът предвижда някои изключения по отношение на това право. Става въпрос за поръчки по зададени от потребителя параметри; разпечатани след доставката носители на съдържание, защитено от Закона за авторското право и сродните му права; услуги, чието изпълнение вече е започнало и други.
Когато потребителят сключва договори извън търговски обект, той има правото да предяви рекламация. Това може да стане до две години от закупуването на дефектна стока. За некачествена услуга срокът е до 14 дни, след като несъответствието с договореното бъде установено.
Мобилен оператор заблуждава възрастни клиенти с договори на тъмно
15.11.2016
Най-четено
- Универсални подаръци за Коледа за всеки
- Крадци си направиха подарък за Коледа- отмъкнаха 550 лева от къща в с. Крайници
- Почитаме света Анна- майката на Дева Мария
- Пътната обстановка тази сутрин и въведените ограничения
- Хороскопът за 9-и декември
- Седмичната прогноза: Облачно и дъждовно до сряда, слънцето ще пробие в четвъртък и петък
- Мащабна операция срещу източване на банкомати се провежда в цялата страна
- Кутия на Дядо Коледа чака писмата за желаните играчки на децата от община Дупница
- Съботно-неделен хороскоп (7-8 декември)
Темите от "Дупница"
- Крадци си направиха подарък за Коледа- отмъкнаха 550 лева от къща в с. Крайници
- Почитаме света Анна- майката на Дева Мария
- Седмичната прогноза: Облачно и дъждовно до сряда, слънцето ще пробие в четвъртък и петък
- Мащабна операция срещу източване на банкомати се провежда в цялата страна
- Кутия на Дядо Коледа чака писмата за желаните играчки на децата от община Дупница
- Времето през уикенда: Жълт и оранжев код за валежи от дъжд и на места и от сняг
- Бял дим се изви над Парламента
- Хр. Терзийски: Правителството отпусна 1 млн. лв. за изграждане на напорен водопровод в "Таушаница"
- Почитаме св. Николай- закрилникът на моряците, рибарите, банкерите и невинните