Забраниха реклами на L'Oréal заради прекален фотошоп

dennews.bg
28.07.2011
размер на текста:

Британската агенция за контрол на съдържанието в рекламата излезе с решение, с което забрани реклами на козметичния гигант
гигант L'Oréal с лицата на кинозвездата Джулия Робъртс и топ модела Кристи Търлингтън след оплаквания, че изображенията са подложени на прекалено много компютърна обработка, съобщи "Гардиън", цитиран от vesti.bg.

До решението се е стигнало след оплакването от депутата от Либералдемократическата партия Джо Суинсън, която води битка с "прекалено перфектните и нереални изображения" на жени в рекламите.

Джулия Робъртс рекламира продукти на Lancôme, а Кристи Търлингтън - на M

 

aybelline.

ASA посочва, че и двете реклами, разпространявани в списания, нарушават кодекса на рекламната индустрия. Нещо повече- те преувеличават и поради това подвеждат клиентите. Поради тази причина се забранява публикуването им.
Джулия Робъртс рекламира основа за грим Teint Miracle, който създава "естествена светлина", излъчвана от красивата кожа.
Търлингтън рекламира The Eraser - също основа за грим, за която се твърди, че "предотвратява състаряването". Проверка е установила, че на практика на кадрите само част от лицето е покрита с продукта, за да се демонстрира ефектът.

Жалбоподателката Суинсън твърди, че и двете снимки са манипулирани с компютърни програми и "не представляват резултата, който продуктът може да постигне".

 

Британското поделение на L'Oréal признава, че снимките са били "дигитално ретуширани за изсветляване на кожата, изчистване на грима, намаляване на тъмните сенки и тониране около очите, изглаждане на устните и потъмняване на веждите". Но обясняват, че на кадрите все пак се оставени следи от остаряване на кожата и че изображението "акуратно илюстрира" резултати, които би могло да се постигнат.
Козметичната компания е предоставила на ASA снимки на двете дами на червения килим на светски събития, за да демонстрира, че те са естествено красиви.

Суинсън казва, че Робъртс и Търлингтън са жени, които изглеждат страхотно и без да се подлагат снимките им на корекции, превърнали се в норма в рекламния бизнес и не отразяващи реалността.

Тя изтъква, че е "шокиращо", че заради договорни ограничения със звездите рекламният регулатор не е получил оригиналите, които са манипулирани.

Именно това е и основанието на ASA да ги забрани: "На базата на доказателствата, с които разполагаме, не можем да заключим, че снимките акуратно илюстрират ефекта, който може да се постигне с този продукт, и че изображенията не са преувеличени с дигитални техники."