
Насрочването на конкурси за избор на управители на общинската болница в Дупница и новоучреденото общинско дружество „Дупницатранс“ е записано в дневния ред на предстоящата на 8 септември сесия на Общински съвет.
Както писахме, последният конкурс за избор на управител на МБАЛ „Св. Иван Рилски“, който се проведе в началото на месец август, се провали заради незадоволително представяне на двамата кандидати. Под условието на минимална оценка от 4,50 доц. Димитър Недин получи оценка от 3,50, а Даниела Ильова – 3,00.
С докладна на зам.-председателя на ОбС Йонко Гергов, който бе и председател на комисията по избор в последния конкурс, се предлага Общински съвет да прекрати проваленият конкурс и да насрочи нов. Предложението на Гергов, което ще бъде дебатирано и гласувано от общинските съветници, е новият конкурс да се проведе на 17 октомври, а крайният срок за подаване на документи да е 16 октомври. На сесията в петък трябва да бъдат одобрени изискванията към кандидатите и да бъде формирана 5-членна комисия по избор на управител.
Отново едно от изискванията ще бъде представянето на 3-годишна стратегия за управление и финансово стабилизиране на общинската болница. Именно представените управленчески програми на временния управител доц. Недин и опонентът му Ильова се оказаха препъникамък за тях.
През август доц. Недин представи същия текст, с който се яви на конкурса през 2016 г., когато се конкурираше за поста с д-р Владислав Миков. Писмената програма на Ильова пък бе определена от председателя на изборната комисия „като добра, но за курсова работа по икономическа специалност“.
На сесията в петък общинските съветници трябва да вземат решение и за насрочване на конкурс за избор на управител на „Дупницатранс“. Както сме писали, дружество ще е ангажирано с обслужване на новата транспортна линия – Линия №5 "Социални жилища" - кв. „Байкал”. През месец януари ОбС определи за временен управител Силвия Илинска, служител в транспортния отдел на общината.
В изискванията към кандидатите е записано, че е нужно да имат висше образование, но без да се уточнява какво точно. Освен това те трябва да имат минимум 5-годишен стаж. Кандидатите трябва да представят 3-годишен план за развитие на дружеството.
Конкурсът ще премине в три етапа, като общинските съветници ще определят по време на дебатите в петък срокът за подаване на документите и датата на събеседването.
Както е известно, Община Дупница спечели проект за "Интегриран градски транспорт", който освен откриване на нова автобусна линия, включва цялостно преасфалтиране на улици, закупуване на 4 броя автобуси, изграждане на светофарно кръстовище (при Севдината фурна), електронна информационна система на спирките и т.н.
Дължината на трасето, което ще покрива Линия № 5 е 7,12 км в двете посоки, като ще бъдат изградени общо 13 нови спирки. 40 курса в работните дни и 20 в почивните и празнични дни ще обслужване живеещите в социалните жилища. Отново по проекта, са осигурени и средства за изграждането на ремонтна база, която ще бъде в "Злево".